Drukarnia: katalogi Twojego biznesu – jak je wykorzystać?

Drukarnia: katalogi Twojego biznesu – jak je wykorzystać?

Artykuł miesiąca Artykuły miesiąca

Pokaż swoje produkty za pomocą katalogów z drukarni! Stwórz elegancką prezentację oferty handlowej dla kontrahentów. Podpowiemy Ci, jak to zrobić.

Katalogi szyte z drukarni

Dobrze zaplanowane działania reklamowe mogą przyczynić się do zwiększenia zysków. Marketing w świecie online jest ważny, jednak istotne są także kampanie prowadzone poza digitalem. Katalogi, obok wizytówek, banerów i ulotek, są najczęściej wykorzystywane do promocji firm. Szczególnie istotne są dla przedsiębiorstw, które mają szeroką ofertę i prezentują ją nie klientowi detalicznemu, a hurtowemu czy dystrybutorowi. Sprawdzają się zatem u producentów poszczególnych wyrobów. Dla przykładu mogą być to katalogi z meblami, katalogi drukowane na potrzeby producenta odzieży czy opakowań.

Zawartość katalogów reklamowych

Czym są katalogi drukowane? To większa forma broszury, przypinająca magazyn. Składa się z okładki i stron. Na stronach znajdują się zdjęcia wraz z opisem i specyfikacją produktów. Prócz prezentowanej oferty można w nich znaleźć materiały edukacyjne np. producent okien w katalogu może zamieścić instrukcję montażu czy normy, jakie spełniają okna i ich elementy.

Projekt katalogów: co jest ważne?

Projekt drukowanego katalogu powinien być zatem przemyślany i dostosowany do celu, jaki chcemy osiągnąć. Łączenie działań reklamowych, sprzedażowych z treściami edukacyjnymi będzie wartościowe i przydatne dla odbiorców. Należy pamiętać podczas projektowania katalogu, by był on spójny z innymi elementami reklamowymi. Dobrze jest stosować te same kolory i fonty, czyli czcionki.

Kolejna istotna z punktu widzenia projektowania rzecz to jakość zdjęć. Muszą być one wyraźne i w odpowiednich rozmiarach oraz rozdzielczości. To właśnie na fotografie odbiorca zwraca największą uwagę. Wykonanie zdjęć do katalogu oraz późniejszą obróbkę warto zlecić specjaliście.

Jakościowy materiał

Estetyka jest równie ważna jak sama treść, więc dodatkowe elementy nawigacyjne (strzałki, podkreślniki) wpłyną na czytelność materiału. Sama treść nie może zawierać błędów, więc przed złożeniem całego materiału powinna przejść redakcję i korektę.

Układ katalogu warto przemyśleć i zaplanować. Rozdziały, ich nazwy a nawet sama wielkość nagłówków to ważny punkt.

Jak zamawiać katalogi w drukarni?

Jeśli masz już gotowy projekt, wydruk nie powinien stanowić żadnego problemu. Zlecenie najlepiej powierzyć drukarni, która dysponuje jakościowym sprzętem i jest w stanie wydrukować interesujący nas nakład.

Katalogi szyte wykonywane są na nowoczesnych maszynach poligraficznych w technologii cyfrowej. Możliwe jest złożenie zamówienia dla nakładów od 5 do nawet 2500 sztuk w technologii offsetowej z wykorzystaniem systemu CTP.

Jakie rozmiary katalogów są dostępne? Możesz wybrać spośród formatów:: A6 (148×105 mm), DL (210×99 mm), A5 (210×148 mm), 210/210 (210×210 mm), A4 (297×210 mm) oraz B5 (235×162 mm). Przy składaniu zamówienia ważne będzie określenie papieru, drukarnia może przygotować wydruk na papierze kredowym matowym lub błyszczącym o gramaturze 90 g, 130 g, 170 g, 250 g i 300 g.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments